Monday, December 13, 2010

Coding oh coding....

Fuh lega... br jer settlekan satu part coding ni... Actually tgh work out tuk small programming... gn php n aku gn Access as dbase..

Idea tgh mencurah i... tp tu la... nak cr solutionnya yg pening... Memula hr 2 dkt seminggu++ gak ler dok surfing n google tuk betulkan script .. akhirnya... berjaya... dan mula dr situ.. dtg ler idea lain2 dan aku tgh cuba mengedit programming sedia ada untuk memudahkan user..

Actually sub coding ni dah lama aku buat... tujuan asal dl untuk menyemak nama-nama graduan yang tercicir dgn membezakan 2 table... coding yang sama juga kalau diedit ssatu perkataan sahaja boleh mengluarkan senarai nama yang bertindan... aku n ofismate aku namakan coding ni coding mismatch... dan ianya menggunakan sql sub select...

pastu aku perbaiki sikit tuk aku gunakan sendiri untuk tujuan penghantaran data tracer study ke kpt...

dan buat pertama kali tahun ni... aku perbaiki lagi setelah direquest oleh unit exam tuk semakan jika ada pertindihan subjek tuk jadual waktu exam...

disebabkan sebelum ni mismacth yg aku programkan hanya compare 2 table... aku cuba perbaiki lagi untuk comparekan lebih dari 2 table... dan ini juga permintaan dr unit exam... so setakat ni coding yang aku dah improve dah boleh compare lebih dr 2 table dengan menggunakan kaedah loop dan array..

so dalam kpala aku ada bbrp idea lg tuk mencantikkan lg coding ni... tp tak tau jd ker tak... apapun kn cuba la cr solution sampai dapat... he3..

wpun maybe pd org lain benda ni simple... tp bg aku yg jarang guna php ni... kira ok ler... n aku rs puas ati ler... tak sangka simple coding yg aku buat dah lama dl bley dikembangkan..

anyway Good Luck tuk aku.. har3....

No comments:

Post a Comment