Tuesday, August 17, 2010

Puasa, Hujan n Demam...

Alhamudillah... hr ni dah masuk hari ke-7 berpuasa dan aku rasa tak salah untuk aku mengucapkan selamat berpuasa buat semua umat islam di dunia... Happy Fasting Month... he3... wpun dah agak terlambat tapi rasanya masih belum terlewatkan...

Bulan posa tahun ni suasana redup jerk... mata pun rasa kuyu jerk... sbbnya tgh jatuh ms musim hujan... so biler petang... hr pun ujan... pi PARAM pun hujan tgh renyai2... menyebabkan fikir banyak kali nak pi ngan anak2/pergi sendiri... lg2 plak ibu menyusukan mcm aku ni sbb org2 tua kata ibu menyusu jgn kena ujan nanti effect kat anak yg disusukan.. iyerk ker? agaknyer ader effect gak kot... :D

dan bulan puasa kali ini juga membuatkan aku belajar untuk bersabar bilamana anak2 aku diserang demam... termasuklah Ammar... still sampai tika ini demam, selsema, batuk bergilir2 menyerang diorg... dan yg buat aku kesian bila Ammar pun kena batuk yg kalau kita org dewasa ni pun sama-sama merasai bila batuk tu mula menyerang dier... paling kesian bila waktu malam n aku pun jd tak cukup tidur sbb bila dier dah batuk mmg redanya hanya bila dier muntahkan kahak tu... terasa-rasa tekak aku yg gatal biler dier batuk... kesian Ammar..:(

aku pun agaknya dah terjangkit selsema dr anak2 aku... Adawiyah pun sekolah on off jerk.. apapun aku harap semuanya akan kembali sihat lebih2 lagi Ammar.. kalau ler boleh biar aku yg gantikan tempat dier dr dier yg menanggungnya...

No comments:

Post a Comment