Wednesday, June 2, 2010

Kehadiran orang baru....

Assalamualaikum wbt...

Rasanyer dah lama tak post something kat blog ni...

Kali ni nak citer pasal kehadiran orang baru dalam keluargaku...

Seperti kehadiran 2 kehadiran orang baru dalam kehidupan aku n hubby sebelum ini, kehadiran orang baru yang ke-3 ini juga adalah secara terjun tingkap@ceaserian...

walaupun dah ader pengalaman 2 kali dibedah sebelum ini, hati still berdebar2 n cuak... iyerlah, 2-2 tu still cuba tuk bersalin normal... tp tak boley... so jd ler emergency ceaserian...
yang 1st dah ader jln tp dier tak nak kuar n uper2nyer biler ceaser br tau terlilit tali pusat... that's why dier tak bley kuar....yg 2nd plak.. doc takut implikasi dari ceaser yang pertama n baby tak bley nak kuar sbb takder laluan even dah bertapa kat labor room tu n size baby pun bukannyer besar, tp still kena ceaser gak.... sbb dier kata takut jadi scar rupted... yang ke-3 ni plak kiranyer ceaser elektif... sbb aku dah 2 kali ceaser... n doc dah bagi tarikh tuk aku masuk wad n biler ceasernyer... so awal-awal dah tau tarikh lahir baby... he3...

seminggu sebelum tu aku kena pergi jumpa pakar 2 bahagian bius... kat c2 diorang terangkan implikasi-implikasi yang akan aku perolehi akibat penggunaan ubat bius masa pembedahan nanti.... seram gak... kali ini aku akan dikenakan bius separuh badan... means aku sedar ms operation nanti.... kalau bius separuh tak jalan... br diorg buat full bius...

setakat ni aku dah rasa effect tuk 2-2 bius... anak pertama half bius n second full bius... n even full bius tak sedar aper2... tp bdn aku rasa lebih sengal...

so lps jumpa bhgn bius... aku menghitung hari jerlah....

so on 24th may... pepagi lps antar adawiyah pi sekolah... hubby antar aku pi spital BP... sampai sana, kena pi labor room dl... dah settle semua prosedur kat labor room tu... br dier daftarkan aku kat wad... n aku dapat wad 9 katil 1....

masuk2 dalam wad dah lunch time... so mkn dl ler.... lps tu hubby temankan jap sampai dlm pkl 2.... pas2 dier balik n tinggal ler aku ngan roomate aku kat wad tu.....

even aku akan dibedah hari esoknyer tp ptg tu doc dah masukkan jarum tuk tiub kat 2-2 tgn aku ptg tu... so jd kekok skit ler biler dah masuk jarum... tp still tak masuk air atau pun ubat lg... nak solat pun terkial2 rasernyer...

mlm tu dalam pkl 2 pagi aku dah start kena puasa..... pkl 3.30 buat CTG tuk gerak jantung baby... pkl 4++ aku dah siap2 mandi sbb lps subuh jer diorang nak pasang tuk salur kencing n masuk air kat jarum yang dier pasang... lps tu... standby kat katil jer lah sampai ler bilik OT panggil tuk ceaser... berdebar2 even aku listing yang ke-2 sbb kalau ader emergency cases... diorg kena dlkan yang emergency... haru ler kalau sampai ptg tak ceaser2... lembik ler bdn aku... tp Alhamdulillah... dalam dekat2 pukul 9++ tu diorg dah tolak aku masuk OT even kena tunggu kat luar jap....

so nak tau citer dlm bilik OT? next entry yerk..............

No comments:

Post a Comment