Saturday, July 23, 2011

3 in 1

3 in 1? apa tu? mcm nescafe jerk...

Takderlah... sebenarnya definisi 3 in 1 dalam entry ini adalah 3 destinasi satu perjalanan... mesti korang pening kan... sebenornya nak cerita.... last weekend aku, hubby n anak2 pi 3 tempat dr selatan ke utara.... ha3... mesti korang tak cayakan...

Kitorg memulakan perjalann Jumaat petang... lebih kurang pkl 4.00 br msk hoghway Ayer Itam... menuju ke destinasi yang pertama... KL... sbb mlm tu hubby aku ada dinner ofis dier kat KLCC... pergh... Alhamdulillah... walaupu hujan lebat dr johor ke kl... kitorng selamat sampai kat cheras dlm 6.30 petang... singgahkan anak2 kat umah kakak aku kat cheras... then kitorg terus menuju ke tempat majlis menaiki LRT dari Terminal Bersepadu Selatan kat Bandar Tasek Selatan...

Habis majlis kitorg terus balik umah akak aku... bersihkan diri... solat n tidur... sempat lg menyinggah mkn kat restoran mamak sbb hubby aku kata tak kenyang mkn ms kat majlis... iyerlah hidangan Chinese Course.. mn bley mkn byk2.. he3...
Doorgift yang hubby aku dapat... bestnya kalau kat tpt keje aku pun camni... hik3...

Esok paginya (Sabtu) kitorg gerak plak ke penang... dlm 7.30... dengan anak2 tak mandi lg... berenti mandi dah kat R&R Gunong Semanggol.. iyerlah cuaca sejuk jerkan... nasib baik tak panas... n anak2 pun tido jerk spjg jalan... kitorg pi penang sebab nak antar pengantin sepupu aku... majlis bertandang sebelah lelaki... so kitorg sampai kat umah homestay tuk rombongan dalam 12.30 tghari... dalam pukul 1.30 gerak ler plak ke tempat majlis diadakan...
Rombongan dr pengantin perempuan bersama pegantin...

Petang tu juga... lps majlis terus gerak pi umah mak mertua aku tak Pendang.. kali ni angkut sekali mak abah aku yang dah ada kat penang ngan rombongan pengantin... sampai umah mak.. lepak-lepak n rehat...Ammar lagi berani dari Adam...

Esok paginya dalam pkl 9.30 pgi kitorg dah gerak balik... dan yang mencabarnya tuk aku kali ni sbb aku kn drive dr kedah sampai la ke johor... sebabnya hubby aku bw satu keta lagi yang kitorg kat kedah hr tu... pergh... penat giller... dan paling mencabar waktu tghari sbb nak melawan rasa mengantuk... iyerlah... sellau memanjang aku tidor.. la ni tak tidor plak... banyak kali gak berenti... dah ler dah lama tak bw jejauh mcm ni... plg ajuh pun aku slalu bw... kl johorjer... dl last aku bw dr kedah ke johor ms lps majlis aku kat kedah... ms tu hubby takder lg lesen... itu citer 6 thn dl... la ni kn bw lg... mmg mencabar betul...

kitorg sampai umah dlam 11.00 mlm... iyerlah bw anak2... karenah memanjang jerk... macamapun Alhamdulillah sbb kami selamat pergi dan selamat tiba di johor...Kuda Belang yang menemani kitorang di sepanjang perjalanan dr Utara ke Selatan...

No comments:

Post a Comment